Din guide i företagsdjungeln

Marknadsföringsguiden

Marknadsföring handlar om mer än annonser. Det handlar om att få rätt målgrupp att hitta dig, förstå vad du erbjuder och vilja köpa.

1. Vem vill du nå?

Börja med att definiera din målgrupp. Är det konsumenter eller företag? Lokal eller nationell räckvidd?

2. Digital eller traditionell?

Fundera över vilka kanaler som passar din verksamhet. Google Ads, sociala medier, trycksaker, event eller direktkontakt?

3. Budget och mål

Sätt en rimlig budget och definiera tydliga mål. Exempel: försäljning, besök på hemsida, förfrågningar.

4. Hyr in hjälp eller gör det själv?

Om du vill ha stöd finns många frilansare och byråer. Du kan även synas direkt på Bolagsidan genom att boka annonsplats.

5. Mät och utvärdera

Se över dina resultat regelbundet. Vad fungerar, vad kostar mest per kund, och vad kan justeras?

Vill du synas på Bolagsidan?

Kontakta oss för att boka annonsplats eller profil.